dimarts, 8 de gener del 2008

PORTS DE LA VAL D'ARAN.



PORT DE LA BONAIGUA.

Avui m’he desplaçat cap a la vall d’Aran amb la intenció de pujar uns quants port de la zona.
Primer he fet el més llarc, el Port de la Bonaigua , que es un CIMA el LL08 concretament, apart puntua per la Challenge BIG a la que també estic apuntat. De fet el port le pujat un grapat de vegades peró no tenia cap foto al cim, i com ara les col.lecciono, pues a tornar a pujar.
El port es puja bastant be, a partir de Baqueira, el transit es torna molt més suportable, i només hi ha 3 o 4 km on el ferm està degradat. El paisatge en aquesta zona paga la pena, meravellós en un dia explendit de finals d’estiu.

Alçada 2.072 mts. Desnivell 1.112 mts. Llargada 20,5 km. Pendent mitjana 5,42 %. Màxima 12 % APM. 178 punts.





PLA DE BERET.
Alçada 1.877 mts. Desnivell 748 mts. Llargada 13,6 km. Pendent mitjana 4,5 %. Màxima 8%. APM 113 punts.

He baixat el port fins a Baqueira, fa fred a la baixada, però un altre cop costa amunt, cap al pla de Beret, magnifica pujada, a la que sempre li he trobat un encant especial, les forces encara estan pràcticament intactes per lo que el port, ajudat per un bon asfalt es puja be.






CANEJAN.

Llarga baixada fins a Vielha, i direcció França fins al poble de Pontaut , ja prop de la frontera amb França. Els primers 2 km son els més durs, ja que la carretera canvia de pendent contínuament, i encara que la mitjana no sigui espectacular, hi ha rampes bastant més dures de les que hi ha a la Bonaigua.
Tambe val a dir que ara les forçes ja no estàn tan intactes.


He tret el perfil del Port de la pagina d'Adrian Lorente.
PERFIL DEL PORT


SANT JOAN DE TORÀN.

Aprofitant que ja estic aquí, he fet dos pujadetes mes , la primera al bonic poblet de San Joan de Toràn, 5 km des de la cruïlla, la mitjana de la pendent es del 4,7%, però hi ha rampes de fins al 14%. No se si es que era l’hora de dinar però per aquí no i voltava ningú mes que jo, tota la muntanya per a mi sol. Però ara que i penso, no se on e llegit que l’ultima vegada que van veure a l’osa Giva va ser per aquí, espero que estigui fent la migdiada.




REFUGI D'ERA HONERIA.

Baixant de Sant Joan de Toràn, a uns dos km hi ha el refugi d’Era Honeria, i aproximadament un km més enlla s’acaba l’asfalt del camí.
Aquets tres km venen a tenir un 4% de percentatge, però ja que hi soc i l’indret es tant bonic que dona bo estar per aquí.






Baixada fins a Pontaut, i tornada cap a Vielha on tinc el cotxe, a estat un dia de bici crec que ben aprofitat, ara estic cansat, em fan mal les cames i tinc gana.... !! Que be que me ho he passat !!