divendres, 11 de gener del 2008

PORTILLÓN-SUPERBAGNERES.

PORTILLÓN (vessant catalana).CIMA. LL11.
Des-de la localitat de Bosost, carretera en bon estat, tota la pujada es fa per dintre del bosc, catalogat de primera categoria. Es un port màgnific, aquesta vessant no la trovo tant dura com el costat frances, pero la veritat es que sempre que he pujat per la banda de frança he anat amb les forçes justetes.
Alçada 1.293 mts. Desnivell 560mts. Llargada 8,3 km. Pendent mitjana 6,7 %. APM. 115 punts.




El cim no és bonic, ni tant sols es veu res de paisatge, estem dins el bosc.


Perfil de la pujada tret de la pagina d'Adrian Lorente.

SUPERBAGNERES.
Sempre que pujo a Superbagneres em prometo a mi mateix que no hi pujaré mai mes. Es un port llarg (17 Km des-de Bagneres de Luchon) ,i molt pesat de fer degut a les llargues rectes amb fort desnivell que s’han de superar. A manca de 4 o 5 km pel final, el bosc desapareix i els prats alpins dominen el paisatge, per mi la part mes bonica del port. L’últim Km en recta es fa “durillo”.
El port es puntuable per la Challenge B.I.G. (Bicycling. International. Glimbing.)




El panorama es espectacular, encara que sigui un port que no m'agrada gaire, he de reconeixer la grandiositat del paisatge.


A poc per arribar ja es pot veure el hotel de la estació d'esqui.

L'imatge de l' Hotel es l'icona de l'estació.

Superbagneres coronat per tercera vegada.


PORTILLÓN ( vessant francesa).

9 Km des-de Bagneres de Luchón. Sense cap mena de dubte la vessant Francessa del port es molt mes dura que la vessant espanyola. Les rampes son de les que et fan apretar a fons. L’últim Km guapíssim. Com he dit al principi, es que sempre quan arribo aquí estic molt, peró molt justet.

Ja es el mitgdia i fà molta calor, estic desitjant d'arribar a Bossost per pendrem una birra ben fresqueta.

La foto al mateix cartell que a l'anada, nomes que ara estic bastant més cansat.


Tot el que queda es baixada, i fà tanta calor que no cal ni abrigarse.
E passat un dia de ciclisme dels que m'agraden, sense preses ni horaris, i sense que ningú m'esperi a una hora concreta, i a més he caçat tres ports dels guapos que ja estàn al sac del 2.007.
Fins aviat,
Salut i força.